Setkání fans s vedením FCB

18. 7. 2014

Tradiční setkání fanoušků s vedením Baníku před zahájením nové sezony

Ve středu 16. července se v restauraci Sokolka v Ostravě Muglinově uskutečnilo pod záštitou Občanského sdružení Baník Baníku tradiční setkání vedení klubu s fanoušky. Tentokrát před startem nové sezony byly hlavními tématy adresný ticketing, karta FCB a zacházení klubu s osobními údaji fanoušků. Mezi fanoušky přišli majitel klubu Petr Šafarčík a obchodní ředitel Matouš Hába. Diskusi moderoval člen výboru OSBB Jaroslav Kula. Nutno podotknout, že atmosféra v sále byla velmi napjatá od samého začátku.

Přinášíme vám vyjádření představitelů klubu k diskutovaným tématům:

 

Přemrštěná výše vstupného do sektoru hostí ve výši 180,- Kč

Šafarčík: „K opatřením nás přinutila Fotbalová asociace. Opatření do sektoru domácích a hostujících vlajkonošů nám přišla nesmyslná a přemrštěná. Loni navštívilo na Bazalech sektor hostí celkem 1000 fanoušků. To činilo dle počtu zápasů průměr 9 fanoušků na zápas, vyjma samozřejmě domácího utkání se Spartou. Úpravy, které jsme museli v sektoru hostí udělat nás stály dohromady 1,6 milionu korun a město nám odmítlo finančně pomoci, takže jsme je museli hradit z rozpočtu Baníku. Když tuto nutnou investici přepočteme na průměr počtu fanoušků v sektoru hostů, vychází nám to 1600,- Kč za jeden lístek. Proto jsme se snažili co nejvíce ulevit. Na výtky fans, že je tato výše vstupného porušování regulí FAČR a že si Baník přilepší za celou sezonu ne o více než absurdních 15000,-  Kč pan Šafarčík reagoval, že pokud si fanoušci budou stěžovat, rádi se k nim klub přidá směrem k protestům vůči FAČRU.“ Pan Hába mimo jiné uvedl, že příjem z prodeje lístků fanouškům tvoří pouhých 5% příjmu klubu.

 

Focení fanoušků na Bazalech v oděvech mimo oficiální klubové

Fanouškům se nelíbilo dříve schválené focení na Bazalech pro polský e-shop panem Konderlou. Těsně před realizací bylo focení zakázáno.

Hába: „Byl jsem tiskovým mluvčím panem Baďurou informován o firmě, která si chce nafotit materiály pro výrobu triček na Bazalech. Toto je proti naší strategii, není vhodná doba pro výrobu triček s obrázky z Bazalů s nevhodnou tématikou. Takové náměty a fandění se neshodují s novou filozofií klubu nového vedení. Na dotaz, jaká je tedy nová filozofie klubu fandění přímá odpověď nepřišla. Pan Hába poznamenal, že jsme sice chváleni za atmosféru na stadionu, ale FAČR si věčně na naše fanoušky stěžuje.“ Fans namítli, že se Baník fanoušky na webu pořád chlubí, nebýt nich tak v Ostravě nikdo nehraje, ale jak  potřebují od klubu nějaké zastání nebo pomoc, klub se od nich otáčí zády.

 

Zvýšené ceny vstupného

Šafarčík: „Ceny byly příliš nízké, což fotbal takřka dehostenovalo. Pořád máme jedno ze tří nejlevnějších vstupné v první lize.“

 

Termíny zápasů

Šafarčík: „FAČR nám diktuje, máme tvrdé smlouvy jak s ním, tak se STESEM. Co se týká televizních přenosů, tak ve smlouvě se zavazujeme se souhlasem s termíny televizních společností. Pokud bychom byli proti, nedostali bychom licenci a nemohli tak hrát první ligu. Na připomínku fanoušků, že si Baník vedení ligy schválil pan Šafarčík odpověděl, že Baník Berbra nevolil. Šafarčík dále pokračoval : „V Praze jsme v současné době označováni za největší škůdce a Baník je nepřítel českého fotbalu. Měli jsme problémy jak s Ministerstvem vnitra a FAČREM, ale udělali jsme maximum, abychom hráli první ligu. Boj s vulgarismy, který si vymyslela bez ohledu na postoj klubů trojice Pelta, Berbr, Damková nás stál mnoho peněz na pokutách.“ Od fans přišla námitka, že v médiích bylo prezentováno, že si kluby sankce schválily. Pan Šafarčík toto popřel.

 

Duchovní otec karty FCB

Hába: „Duchovním otcem karty jsem já. Po složitých řízeních s FAČREM a Ministerstvem vnitra nám byla dána podmínka adresného ticketingu. Registraci fanoušků provádí firma Čechimen, ticketing společnost Oriental, která se podílí na organizace například festivalu Colors of Ostrava.“

Šafarčík: „Se Slavií jsme si vyzkoušeli prodej lístků na doklad. Kartou FCB chceme eliminovat zmatky kolem nákupu vstupenky, kdy to nešlo přes internet, dlouho trvalo odbavení fanouška před samotným zápasem. Karta FCB není povinná, kdo nechce, nemusí do tohoto projektu vstupovat. Lístek si lze pořídit bez karty, ale ne přes internet zatím. Na doklad bude lze lístek pořídit v pravidelných předprodejích. Pro Bazaly je to nejlepší zvolený systém. Chtěli jsme již na tuto sezonu, aby karta byla zároveň nejen dokladem fanouška, ale také platební kartou při zápasech Baníku Ostrava. To se nám snad podaří do další sezony.

 

Zahlcený email ticketingu

Hába: „Tuto službu nám poskytuje firma Havel. Šlo o selhání lidského faktoru, kdy nebylo v nastavení emailu zaškrtnuto, aby se došlé zprávy ukládaly z emailu do uložiště a email tak nebyl zahlcován. Jelikož IT technik firmy Havel byl ve stavu nemocných, několik dní tento email nefungoval, za což se omlouváme.“

 

Spojení karty FCB a společnosti Synot

Hába: „Společnost Synot nemá s kartou FCB nic společného. Například karta fanouška byla majetkem Fortuny a Baník byl pouze partnerem, který s daty na kartě nemohl disponovat. Nyní je karta výhradně majetkem Baníku a data z karty bude Baník používat výlučně pro komunikaci s fanoušky. Data nebudeme dávat k dispozici FAČRU.“

Šafarčík: „Cítím tady od Vás fanoušků nedůvěru. Data FAČRU ani nikomu jinému neposkytneme a pokud nám nevěříte, do našeho projektu nevstupujte!“

 

Poskytování osobních údajů třetí osobě

Hába: „Fanoušek Baníku je příjemcem marketingu. Tudíž je předmětem reklamního emailu, jsou to například povinná loga na vstupenkách či permanentkách a ta jsou povinná. Dám ruku do ohně za to, že Vaše data nebudou zneužita.

 

Požadovaná fotografie fanouška

Šafarčík: „Fotografie je na kartě nahraná a zobrazí se při průchodu fanouška turniketem. Ten ho bude identifikovat stejně jako údaje z občanského průkazu při nákupu vstupenky bez karty fanouška.“

 

Dosavadní databáze osobních údajů majitelů permanentek

Hába: „Dosavadní databáze byla mizivá a neúplná. Byla zajišťována u jiné firmy. Přelití dat by bylo neúplné a komplikované, museli bychom fanouška otravovat s doplněním informací. Byl by to složitý proces, a tak jsme najeli na novou registraci a dosavadní data byla smazána.“

 

Rodné číslo nutné pro zřízení karty FCB

Hába: „Rodné číslo je nutné pro anomálie, například jednovaječná dvojčata. Identifikuje výrazně podobné fanoušky.“ ( bouřlivý smích v sále ).

 

Data fanoušků, kteří odstoupili od karty FCB

Hába: „Data těchto fanoušků, kteří nás písemně vyrozuměli, že odstupují od zřízení karty, i když předem poslali požadované osobní údaje, budou smazána.“

 

Vyzvednutí karty FCB na jiném místě, než si určil fanoušek

Hába: „Pokud se stalo a byly to jednotlivé případy, tak to bylo z důvodu problémů s tiskárnou, výpadku elektřiny na Bazalech nebo problémy s internetovým připojením, za což se omlouváme.“

 

Špatná formulace pojmu „třetí osoba“ ze strany tiskového mluvčího

Šafarčík: „Pan Baďura špatně na oficiálním webu vyložil pro fanoušky pojem třetí osoba, bylo to opět lidské selhání a špatně zvolený termín.“

 

Jeden fanoušek podepisuje souhlas s poskytnutím osobních údajů za více fanoušků bez pmé moci

Hába: „Jdeme v tomto s kůží na trh. Podle právníka bychom obhájili fakt, že předání karty ostatním fanouškům je projevem plné moci. Klub toto chápe jako vstřícný krok vůči fanouškům, aby nákup karet probíhal lépe.“

 

Žádné výhody pro stávající majitele permanentek

Hába: „Diskutovali jsme hodně o cenové relaci vstupenek. Stálí majitelé permanentek nám však říkají, že výše vstupného je ještě pořád v únosné výši. Jsme teď v bodě nula v rámci ticketingu a uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet.“

 

Může fanoušek, který kartu vrátí chodit dále na fotbal?

Hába: „Není pravdou, že by vznikala nějaké černá listina lidí, kteří nám vrátí kartu, a my jim zakážeme chodit na fotbal. Oficiálně to ještě ověřím a budeme fanoušky informovat.“

Šafarčík: „Na zápas bez karty bude lze chodit za podmínek jako při posledním ligovém zápase se Slavií.“

 

Permanentky a lístky do Vítkovic

Hába: „Karta FCB by měla platit i do Vítkovic. S přestěhováním se budou řešit technické části ticketingu, které na registraci fanoušků nebudou mít vliv. Chceme do Vítkovic umožnit nákup lístků i přes internet a jedním člověkem pro více osob.“

Šafarčík: „Pokud nám pořád nevěříte, nevstupujte do projektu karta FCB, my vás nebudeme trestat. Nám jde jen o váš komfort.“

 

Proč tolik dat pro kartu FCB?

Hába: „Slušný fanoušek s tím nemůže mít problém. Jejich data na vyžádání policii nejsme nuceni poskytnout. Řeč je nyní o problémových fanoušcích. V rámci zrychleného řízení na stadionech musíme dodat policii také číslo občanského průkazu. Je povinnost fotbalového klubu toto policii poskytnout. Rozpočet Baníku je omezený, v rámci investice do adresného ticketingu jsme udělali pro tuto věc maximum. V případě problémů na stadionu  všechny data poskytneme Policii ČR dle legislativy.“

 

Adresný ticketing a partnerské permanentky

Šafarčík: „Všichni se musí registrovat i partneři.“

Hába: „Dnes proběhla registrace těchto partnerů ve Vítkovicích. První tři domácí utkání nám firmy budou muset dodat osobní data návštěvníků na tyto karty. Poté budeme na firmy posílat slevové kódy s identifikací.“

Dotaz byl trefně směřován na nemožnost přenosu karty či permanentky pro nezletilé děti včetně nutnosti jejich osobních údajů pro nákup vstupenky. Pokud se obchodní partneři na permanentkách můžou střídat, proč ne děti od fanoušků??

 

Fanoušek Baníku jako pokusný králík adresného ticketingu v rámci první ligy

Šafarčík: „FAČREM jsme byli důrazně odkázáni do patřičných mezí, že po incidentu utkání se Spartou jsme jasným viníkem jako pořadatel zápasu na Bazalech, a proto jsme nyní povinni zavést adresný ticketing.“

 

Možnost koupit vstupenky v den utkání

Šafarčík: „Ano, dle podmínek zápasu se Slavií.“

Hába: „Ano, ale nevíme nyní, zda to půjde přímo na Bazalech, v jakém časovém horizontu  a na jakém místě..“

 

Výše současného prodeje karty a permanentek

Šafarčík: „Nemám přesná čísla, ale podle posledních zpráv je to asi 2000 karet a z toho je 85-90% permanentek.“

 

Možnost zakoupení permanentky bez karty FCB s méně přísnými opatřeními

Šafarčík : „O této možnosti nebo požadavku slyšíme poprvé, budeme nad tím uvažovat. Do konce týdne dáme vědět.“

 

Vzhledem k tomu, že ultras o tomto s majitelem emailovou formou cca před měsícem jednali ( prvotní ústní odpověď byla, že výše uvedené půjde pořídit bez problémů, poté se odpovědi v mailech od majitele začaly měnit ) a majitel tuto komunikaci nejspíš nevědomě popřel, nemělo dle ultras v debatě smysl dále pokračovat.

Setkání je přerušeno prohlášením Ultras Baníku Ostrava, že nebudou za těchto podmínek, stylu a zamlžování dat k  adresnému ticketingu navštěvovat domácí zápasy Baníku Ostrava a za pokřiku „Údaje chcete, fanouškům do očí lžete,“ opouštějí sál.

 

Nový investor klubu

Šafarčík: „Přál jsem si ho oznámit do konce června, ale bohužel se to nepodařilo. Nové partnery nemohu oznámit, ale důkazem, že do klubu investují své prostředky je fakt, že jsme kromě Fantiše (který se mimochodem neprosazuje ani v Jablonci a u nás nechtěl hrát), neprodali nikoho ze základní sestavy a rozpočet pro následující sezonu máme již nyní zcela naplněn.“ Noví partneři jsou finančníci a právníci, ale nemohu je nyní vzhledem k nutným právním krokům ještě zveřejnit.“

 

Návrat Milana Baroše

Šafarčík: Vidím to velmi reálně. Za 14 dní se Milan vrátí z Turecka a o jeho návratu s ním budu osobně jednat.“

 

Baňky

Proč je FCB nechce? Proč byla prodána reprezentační brankářka? Proč tým sestoupil z první ligy?

Zazněly silné argumenty a výtky na Michala Šafarčíka ( syn majitele ), že byla dělána špatná přestupová politika, že klub měl dodat do ženských složek na základě dotací a počtu mládežnických týmů 2,3 milionu korun, ale dodal pouze 460 000 Kč na rok. Šafarčík mladší údajně zdůvodnil, že cena prodeje za hráče a hráčku je diametrálně rozlišná, proto ten rozdíl ve financování. Také prý samotný klub volal do Prahy a zjišťoval, jak by mohl ženský fotbal zrušit, jelikož je mu přítěží.

Šafarčík: „Máte více informací než já. Co vím, tak odchází stávající trenér. Nemám nyní argumenty, jak to bude s Baňkami dál.“

Hába: „Odliv hráček způsobil fakt, že trenér požadoval větší tréninkovou morálku.“

 

Neuskutečněný vstup Aloise Hadamczika do Baníku

Šafarčík: „Není pravdou, že jsem já nechtěl, aby Lojza vstoupil do Baníku a hádali bychom se o procenta. On jako první oznámil úmysl do Baníku vstoupit i jako první odmítl. Na jeho zamítavém stanovisku nemám žádný podíl. V médiích vyšlo více článků, než bylo našich osobních jednání.“

 

Zapsal Martin Němec, člen OS BB